marți, 31 ianuarie 2012

Bananele



Energie/portie: standard 95 kcal


Bananele plantain

Energie/100 g 117 kcal
Bogate in potasiu, vitamina B6 si acid folic.

Bananele se numara printre alimentele miraculoase ale naturii, fiind foarte bogate in substante nutritive. Sunt o masa rapida ideala si amblata natural.
Persoanele care doresc sa slabeasca evita d eobicei bananele din cauza opiniei eronate ca acestea ingrasa, insa un fruct contine numai 95 de calorii si numeroase substante nutritive. Amidonul din banane se digera mai greu, de aceea acestea trebuie consumate doar coapte, cand o mare parte din amidon se transforma in zahar. . Amidonul din banane plantain poate provoca un disconfort destul d emare daca fructele sunt consumate necoapte, insa acest lucru se poate evita daca le gatiti. Bananele coapte sunt utile la tratarea constipatiei si diareii, dar si pentru contributia lor in eliminarea colsterolului din organism.
Bananlele plantain sunt foarte bogate in amidon , benefic in tratarea si prevenirea ulcerelor. Sunt intrebuitate timp de secole ca alimente de baza in India, sud estul Asiei, americii de Sud si Estul Africii.
Continutul ridicat de potasiu din banane ajuta la prevenirea cremapelor fiind ideale pentru cei care practica activ un sport. O singura banana contine peste un sfert din necesarul zilnic de vitamina B6, deci sunt recomandate femeilor care sufera de sindrom prementrual.

Cateva coji de babane ingropate langa lujerii de zmeura asigura cultivarea de fructe suculente si colorate, datorita continutului lor de magneziu.
Bune pentru persoanele active cele care au un nivel ridicat al colesterolului
Benefice in caz de ulcere, pentru covalescenta, oboseala cronica, epuizare si febra glandulara.
Bananele trebuie consumate coapte si proaspete; bananele plantain trebuie consumate aproape coapte gatite.